Konečně jsem se dočkala! Po všech
reklamách, na kterých se děvčátka o rozměrech opuchlé nitěnky stresují nad
celulitidou, nevytvarovaným zadečkem, nedopnutými kalhotami, prázdnou push-upkou
i stárnutím pleti, se před oči recipienta dostala také reklama, kde je
estetickému soudu vystaven muž. Stylovou záležitost má na svědomí firma Com
Plus, která prostřednictvím týdeníku Ekonom nabízí IT outsourcing.
Zdroj: Ekonom: Týdeník Hospodářských novin. Praha: Economia, a.s, 2012,
LVI, č. 12. ISSN 1210-0714.
V levé části reklamy (umístěné
na spodu strany 63 v rubrice automobily) se skví dominantní motiv,
pointa – mužské tělo opatřené tukovým batůžkem, které si jeho nositel podrobně
prohlíží lupou. Aby byla velikost pupíčku umocněna, zaujímá celou třetinu
plochy a negativní dopad neutuchajícího apetitu na zdraví dokresluje umrlčí
barva pokožky. „Prozkoumejte svoje rezervy… Věnujte se už jen svému businessu,
starosti o IT nechte nám.“
Pánové, už je to tady! Už máte taky
svoje (tukové) rezervy! Zkoumat a starat se o ně, to by měl být váš
business! Šup, utíkejte domů, otevřete časopisy svých drahých poloviček, poptejte
se jich na zaručenou dietu, super koktejly, zeštíhlující spodní prádlo, gely a
vůbec všechny další způsoby zaručující zejména vybudování sebenenávisti k vlastnímu
tělu.
Sex prodává. Touha po dokonalosti a
uznání společnosti ještě víc. Nebo snad vidíte za neustálým využíváním motivu
nedosažitelného a reálně neexistujícího ideálu krásy něco jiného? Proč se
neustále necháváme vychovávat v nešťastného spotřebitele, hledícího na odtučněný
jogurt jako na jedinou záchranu před zpackaným životem? Dámy a pánové, zahoďte
lupy, pořiďte si hroší kůži a vyjděte s hlavou hrdě vztyčenou do světa.
Alespoň, když už budete mít i nějaké kilo navíc, ho z tohoto úhlu
neuvidíte.
Žádné komentáře:
Okomentovat