neděle 15. dubna 2012

Pupek pod lupou


Konečně jsem se dočkala! Po všech reklamách, na kterých se děvčátka o rozměrech opuchlé nitěnky stresují nad celulitidou, nevytvarovaným zadečkem, nedopnutými kalhotami, prázdnou push-upkou i stárnutím pleti, se před oči recipienta dostala také reklama, kde je estetickému soudu vystaven muž. Stylovou záležitost má na svědomí firma Com Plus, která prostřednictvím týdeníku Ekonom nabízí IT outsourcing.

Zdroj: Ekonom: Týdeník Hospodářských novin. Praha: Economia, a.s, 2012, LVI, č. 12. ISSN 1210-0714.

V levé části reklamy (umístěné na spodu strany 63 v rubrice automobily) se skví dominantní motiv, pointa – mužské tělo opatřené tukovým batůžkem, které si jeho nositel podrobně prohlíží lupou. Aby byla velikost pupíčku umocněna, zaujímá celou třetinu plochy a negativní dopad neutuchajícího apetitu na zdraví dokresluje umrlčí barva pokožky. „Prozkoumejte svoje rezervy… Věnujte se už jen svému businessu, starosti o IT nechte nám.“
Pánové, už je to tady! Už máte taky svoje (tukové) rezervy! Zkoumat a starat se o ně, to by měl být váš business! Šup, utíkejte domů, otevřete časopisy svých drahých poloviček, poptejte se jich na zaručenou dietu, super koktejly, zeštíhlující spodní prádlo, gely a vůbec všechny další způsoby zaručující zejména vybudování sebenenávisti k vlastnímu tělu.
Sex prodává. Touha po dokonalosti a uznání společnosti ještě víc. Nebo snad vidíte za neustálým využíváním motivu nedosažitelného a reálně neexistujícího ideálu krásy něco jiného? Proč se neustále necháváme vychovávat v nešťastného spotřebitele, hledícího na odtučněný jogurt jako na jedinou záchranu před zpackaným životem? Dámy a pánové, zahoďte lupy, pořiďte si hroší kůži a vyjděte s hlavou hrdě vztyčenou do světa. Alespoň, když už budete mít i nějaké kilo navíc, ho z tohoto úhlu neuvidíte.







Žádné komentáře:

Okomentovat